Overslaan en naar de inhoud gaan
LinkedIn

Van Zijderveld op LinkedIn

Van Zijderveld zoekt aansluiting bij het bedrijfsleven in Amstelveen en de Noordelijke Randstad. Omdat deze doelgroep op LinkedIn zit wil onze vereniging daar ook aanwezig zijn voor het delen van expertise en het leggen van contacten via een LinkedIn bedrijvenpagina.

Stel je voor: Je loopt door een drukke winkelstraat waar alleen ‘product X’ wordt verkocht. Jouw bedrijf verkoopt ‘product X ‘ alleen heb jij geen winkel in die drukke winkelstraat. Lijkt mij persoonlijk niet zo handig. Jou wel? In het bovenstaande voorbeeld zijn uiteraard een hoop externe factoren weggelaten en toch laat het in essentie zien waarom Van Zijderveld een LinkedIn bedrijfspagina nodig heeft. Zit jouw doelgroep op LinkedIn? Dan wil jij daar met jouw bedrijf ook aanwezig zijn. Op die manier kom je in contact met jouw doelgroep.

Linkedin bedrijfspagina

Mocht de term “Linkedin bedrijfspagina” niet gelijk een bel doen rinkelen. Geen probleem. Met een LinkedIn bedrijfspagina kun je:

  • Informatie tonen over jouw bedrijf zodat potentiële klanten weten wat jij voor hun kan betekenen.
  • Bedrijfsupdates en (kennis)blogs delen zodat jij jezelf als expert kan presenteren.
  • Producten en/of diensten tonen en uitlichten met een showcase pagina.
  • Medewerkers verbinden aan de bedrijfspagina zodat klanten kunnen kijken wie er voor je bedrijf werken of met wie ze contact hebben gehad.
  • Vacatures plaatsen zodat potentieel werknemers kunnen bekijken waar jij naar zoekt.

Het bovenstaande rijtje is een aantal zaken die jij zelf kan met een bedrijfspagina en worden hieronder toegelicht.

1. Een LinkedIn bedrijfspagina is goed voor je SEO (zoekmachine optimalisatie)

Op het moment dat je een bedrijfsprofiel aanmaakt, heb je ook de mogelijkheid een informatief stuk te schrijven over de vereniging. In maar liefst 2.000 tekens kun je vertellen wat voor vereniging je bent, waar de vereniging voor staat, wat het te bieden heeft en wat de profielbezoeker er van kan verwachten. Dit stukje wordt door Google geïndexeerd en ook in de zoekmachine van LinkedIn.

2. Bouw een relatie op met je klanten

Zit jouw doelgroep op LinkedIn? Dan doe je er als vereniging verstandig aan om aanwezig te zijn op LinkedIn. De belangrijkste reden om een bedrijfspagina te hebben op LinkedIn is dat je in contact kunt komen met je doelgroep. Door kennis en bedrijfsupdates te delen en de interactie aan te gaan met je doelgroep bouw je een relatie op. En dit is een belangrijke stap op weg naar een succesvolle toekomst voor je vereniging.

3. Kennis delen

Via de LinkedIn bedrijfspagina kun je nieuws over je vereniging delen. Op die manier blijven jouw volgers op de hoogte van de laatste ontwikkelingen. Nog belangrijker is dat je op deze manier kennis deelt met je doelgroep. Kennis waarmee de doelgroep in staat is om hun problemen op te lossen. Zorg ervoor dat mensen een stap vooruit kunnen maken met jouw kennis. Op die manier kan jouw vereniging zich profileren als expert in het vakgebied. Wanneer je een blog deelt, let er dan op dat de inhoud informatief en educatief is.
Over het algemeen zitten mensen op LinkedIn om te netwerken en op de hoogte te blijven van de laatste ontwikkelingen in hun vakgebied. Directe verkoop praat wordt dan ook niet gewaardeerd.

4. Ambassadeurs

Wie zijn de grootste ambassadeurs van jouw vereniging? In mijn ogen zijn dat de leden en de bestuurders. Wanneer een van deze personen een persoonlijk profiel heeft op LinkedIn dan kan hij of zij deze koppelen aan de LinkedIn bedrijfspagina. Op die manier kunnen klanten bekijken wie er bij de vereniging zijn betrokken of wie ze binnen de vereniging moeten aanspreken.

De laatste twee argumenten voor een bedrijfspagina zijn voor onze vereniging minder van toepassing:

5. Adverteren op LinkedIn

Een groot voordeel van een bedrijfspagina is dat je kan adverteren op LinkedIn. Met een persoonlijk profiel is dit niet mogelijk. De bedrijfspagina biedt jou de mogelijkheid om content te sponseren (jouw blogs) of een advertentie te maken. Op die manier kun je het bereik vergroten van jouw blogs en ben je in staat om jouw doelgroep zo specifiek mogelijk te benaderen. Zo kun je onder andere filteren op locatie, markt, functie, groepen, geslacht en leeftijd.

Belangrijk om te onthouden is dat LinkedIn je geslacht bepaald op basis van je voornaam. Namen die zowel mannelijk als vrouwelijk zijn ziet LinkedIn als onzijdig. Wanneer je filtert op geslacht ontstaat de kans dat je potentiële klanten misloopt.

6. Werknemers vinden via LinkedIn

Wanneer je bedrijf groeit komt er een moment dat je nieuwe werknemers nodig hebt. LinkedIn biedt de mogelijkheid om vacatures te plaatsen op de (betaalde) carrièrepagina. Wanneer je een carrièrepagina hebt, kun je je vacatures laten zien op jouw LinkedIn bedrijfspagina. Op die manier kunnen potentiële kandidaten bekijken welke banen er in jouw bedrijf zijn en hoe het is om bij jou te werken.

Bronvermelding: artikel.

 

Wil je weten waar je ons kan vinden op social media? Lees dan verder op de pagina "over ons".

 

Tags