Overslaan en naar de inhoud gaan
analytics

Social media prestaties en online zichtbaarheid

Via deze momentopname bieden we inzicht in de social media prestaties en online zichtbaarheid van badmintonvereniging Van Zijderveld. Dit is relevant in het belang van ledenwerving/-behoud en om een bijdrage te kunnen leveren aan de zichtbaarheid van onze zakelijke partners.

Prestaties kanalen:

Twitter (twitter.com/vanzijderveldbv)
In de periode van februari 2017 tot februari 2020 zijn 1.000 tweets geplaatst. Het account heeft 50 volgers. Dat is kwantitatief heel bescheiden Kwalitatief vertegenwoordigen deze volgers een netwerk van circa 8.000 lezers. Gemiddeld heeft een tweet een kijkscore tussen 350 - 550 views. Twitter analytics registreerde over de de maand februari 2020 een score van 14.300 views.

Facebook (facebook.com/vanzijderveldbv)
Het facebook account heeft per februari 2020 125 volgers. Het bereik ligt gemiddeld tussen 80 en 250 views, met uitschieters naar 800 views over competitiewedstrijden in de 1e divisie. Op de facebookpagina wordt (nog) niet gestuurd op "reviews".

Google bedrijfspagina 
Badmintonvereniging Van Zijderveld wordt circa 3.400 maal per maand gezocht met circa 100 - 140 betrokkenheidsacties. De herkomst is heel Amstelveen.
De vereniging krijgt een waardering van 4,4 van 5 sterren (18 reviews).

Website (www.vanzijderveld.nl)
De moderne website is geoptimaliseerd voor mobiel gebruik op basis van het CMS Drupal 8. Google analytics meldt gemiddeld 400 - 550 gebruikers per maand met een gemiddeld verblijf op de website van 4 minuten.

Instagram (vanzijderveldbv)
Het Instagramaccount heeft 113 volgers. Als communicatiekanaal naar doelgroepen wordt dit medium nog niet volledig benut en is er ruimte voor een impuls in het aantal eigen berichten.

LinkedIn (/company/vanzijderveldbv)
Het LinkedIn kanaal is medio 2019 opgericht. Doel is om 1 inhoudelijk relevant bericht per maand te plaatsen en daarmee te gaan bouwen aan een zakelijk netwerk.

Digitale nieuwsbrief (/abonnement-nieuwsbrief)
Via Mailchimp zijn in 2019 acht tweetalige nieuwsbrieven uitgebracht (NL&EN). Het aantal abonnees is 278 per februari 2020 (waarvan EN: 79). De campagne performance komt uit op gemiddeld 53,8%.

Amstelveensnieuwsblad c.a.
Alle persberichten worden geplaatst in de sectie "deel je nieuws". 

Offline zichtbaarheid
Naast bovenstaande online mogelijkheden heeft de vereniging ook een goed netwerk voor offline redactionele berichten.


Bent u geïnteresseerd in onze aanpak en wilt u meer weten? Bel of mail ons via de informatie op de pagina "bestuur".

Ik nodig u ook uit een kijkje te nemen op de pagina "Partners en sponsors".

Met vriendelijke groeten,
mediacommissie Van Zijderveld,

Harold Beffers.